Çocuğunuzun bağışıklık sistemini güçlendirmek için tüketilmesi önerilen besinler

/ / Sağlıklı Beslenme Blog

Kış ayları kapımıza dayandığı bu sıralar çocuklarımızda mevsim geçişlerinden dolayı okullarda salgınları artması ile solunum yolları enfeksiyonları, grip, nezle, boğaz ağrıları, halsizlik, öksürük gibi pek çok hastalıkla karşılaşmaktayız. Bu durum çocuğunuzun başarısını ve büyüme- gelişmesini etkiler. Çocuklarımızın hastalıklara karşı korumak için bağışıklık sistemlerini güçlü tutmamız gerekir. Güçlü bir bağışıklık sistemi için beslenme çok önemlidir. Peki güçlü bir bağışıklık sistemi için nasıl beslenmeliyiz?

  • Bol su tüketin.

Havaların soğuması ile su tüketiminde yaz aylarına göre daha az olmaktadır. Vücudumuzun yaklaşık 2 lt ye ihtiyacı vardır. Özellikle gripten korunmak için bol bol su içmeliyiz.

  • Vitaminler önemli.

Bağışıklık sistemi için vitamin ve minerallerin tüketimine dikkat etmeliyiz. Özellikle C vitamini ve E vitamini vücudumuzu enfeksiyonlara karşı savaşmasında güçlü antioksidanlar arasındadır. Bu yüzden meyve ve sebze tüketimi önem taşımaktadır. Günde 4-5 porsiyon olmak üzere 2-3 porsiyon meyve, 2 porsiyon sebze tüketimi sağlanmalıdır. Turunçgiller, portakal, mandalina, kivi, yaban mersini, kayısı havuç, nar gibi meyvelerle çocuğumuzun bağışıklık sistemini desteklemeliyiz.

Salataları havuçla zenginleştirebilirsiniz. A vitamininden zengindir. Brokoli, ıspanak, dolmalık biber, brüksel lahanası  gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler C vitamini içermektedir. Badem, yer fıstığı, ay çekirdeği ve fındık E vitamininden zengindir. Ara öğünlerde sütle birlikte yağlı tohumlar tercih edilebilir. Sütlü tatlılara, salataya, makarnaya ekleyebilirsiniz.

  • Probiyotik kullanılmalı.

Probiyotik bakteriler vüdumuz için yararlı olan bakterilerdir. Vücudumuzu zararlı bakterilere karşı korumakta, bağışıklık sistemimize destek sağlamaktadır. Çalışmalarda probiyotik tüketen çocuklarda üst solunum yolları enfeksiyonlarının daha az görüldüğü belirtilmektedir. Fermente edilmiş süt ve süt ürünleri ; yoğurt, kefir gibi besin grupları ve toz şeklinde probiyotik takviyesinin düzenli kullanılması bağışıklık sistemi için önerilmektedir.

  • Haftada en az 2 kez balık yiyin.

Balık omega-3 yağ asitlerinden zengindir. Çalışmalarda omega-3 yağı ile bağışıklık sistemi arasında bir ilişki bulunmaktadır. Genel beslenme ilkelerinde her zaman söylediğimiz gibi en az haftada 2 gün balık tüketilmelidir. Balık sevmeyen çocuklar için balığı sadece ızgara şeklinde vermektense makarna, pilav ya da salatalara ekleyerek çocuklarınız tüketmesini sağlayabilirsiniz.

  • Sarımsağı yemeklerinize ekleyin.

Sarımsak güçlü bir antioksidandır. Vücudumuzu serbest radikallere karşı korur. Genelde çocuklar sarımsağı yoğurtla birlikte sevmezler. Direk sarımsağın kokusunu almak rahatsız eder. Yemeklerinize sarımsak ekleyebilirsiniz. Özellikle sebze yemeklerine hem güzel bir tat sağlayacak hem de  çocuklarınız sarımsağın kokusunu ve tadını almayarak rahatça tüketecektir.

  • Şeker tüketimi azaltılmalı.

Özellikle çocuklar şekerli besinleri çok sevmekte ve oldukça tüketmektedir. Ebeveynler olarak şeker tüketimini sınırlandırmalısınız. Çünkü çalışmalarda bağışıklık sistemi ile şeker tüketimi arasında bir bağlantı olduğundan bahsedilmektedir. Şekerin bağışıklık sistemini baskıladığı görülmektedir.

  • Posa alımını arttırın.

Güçlü  bir bağışıklık sistemi yanında sağlıklı bağırsaklar için posa alımı çok önemlidir. Günlük 25-30 g posa alınmalıdır. Posadan zengin besinler; sebze, meyve, kurubaklagiller, tam tahıllı besinlerdir.

  • Demirden zengin beslenilmelidir.

Çocuklarda demir eksikliği ile karşılaşabilmekteyiz. Demir eksikliği halsizlik, yorgunluk ile belirtiler göstermeye başlar. Bağışıklık sistemimiz için oldukça önemli bir mineraldir. Yumurta, et, turunçgiller, koyu yeşil yapraklı sebzeler bolca tüketilmelidir.

 

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir