Çocuklarda süt tüketiminin önemi

/ / Sağlıklı Beslenme Blog

Kalsiyum kemiklerimizin temel bileşenlerindendir. Büyüme boyunca diyetle alınan yeterli kalsiyum güçlü ve sağlıklı kemik kazanımı için oldukça önemlidir. En önemli kalsiyum kaynaklarından biri olan süt, çocukluk döneminde tüketilmesi gereken başlıca besin gruplarındandır. Süt içmek boy uzamasını ve kemik kazanımı sağlar. Süt tüketiminin az olması düşük kemik mineral yoğunluğuna sahip olduğunu göstermektedir.

Süt; kemik sağlığı, büyüme gelişme için gerekli olan başta kalsiyum olmak üzere enerji ve protein ihtiyacını karşılamaktır. Fosfor ve magnezyum açısından çok zengindir. Aynı zamanda B2, B12, C, D, K ve A vitaminlerinin de en değerli kaynaklarından biridir. Günde 400 mg’dan daha az kalsiyum alan çocuklarda kemik sağlığı risk altındadır. Sütten kaçan çocukların daha küçük kemikleri, kısa boy, düşük total vücut kemik mineral içeriği, kemik kırıkları daha fazla  görülmektedir.  

Genelde bu dönemde sütü sevmeyen çocuklar kokusundan dolayı içmek istememektedir. Alternatif olarak içine tarçın eklenebilir. Sade süt tüketemiyorsa hazır kakaolu sütler almak yerine 1 tatlı kaşığı kakao tozu ekleyerek tüketmesini sağlayabilirsiniz. İnek sütü dışında soya sütü tercih edilebilir. Fakat kalsiyum içeriği inek sütünden karşılayabildiğimiz kadar değildir.

Süt proteinlerinin bitkisel proteinlere göre kalitesi daha yüksektir. İnsan vücudunda süt proteini daha iyi kullanılmaktadır. Büyüme gelişme çağındaki çocuklarda kemiklerin ve doku proteinlerinin gelişmesini sağlamaktadır. Vücuttaki yaraların iyileşmesinde etkisi vardır.

İnsanlarda kemik gelişimi maksimum 20 yaşına kadardır. Çocukluk döneminde yeteri kadar süt tüketimi kalsiyum ve fosfor alımı açısından kemik mineralizasyonunu sağlamaktadır. Bu süreçte yeterli süt tüketimi yapılmazsa 30lu yaşlardan sonra kemik deformasyonlarına ve kemik erimesi riskini arttırmaktadır. Çocukluk döneminde yetersiz süt tüketimi raşitizme neden olabilmektedir. Raşitizm, kalsiyum ve fosfor gibi kemiklerin gelişiminde çok önemli rol oynayan minerallerin, kemiklerde yeterince bulunmamasına bağlı olarak ortaya çıkar. Kemiklerin şekillenmesinde düzensizliktir. Bu durumda doktorunuza danışmanız gerekecektir. Bu yüzden çocukluk döneminde süt tüketimi ailelerin de üzerinde durması gereken bir konudur. Çocukların günlük ihtiyaç değerlendirildiğinde 2-3 porsiyon süt ve süt ürünleri tüketmeleri önerilmektedir.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir