Çocuklarda dengeli ve sağlıklı beslenme

/ / Sağlıklı Beslenme Blog

2-5 yaş grubu çocuklar sürekli bir büyüme-gelişme süreci içerisindedir. Bu süreci doğru tamamlayabilmek için sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmek oldukça önemlidir. Yeterli ve dengeli beslenme bilincinin geliştiği dönemler bu yaş aralıklarıdır.

Çocukların beslenmesindeki asıl hedefimiz, vücutlarının ihtiyacı olan makro (karbonhidrat, protein, yağ) ve mikro (vitamin, mineral) besin öğelerini sağlamaktır. Yaşa, cinsiyete ve fiziksel aktiviteye bağlı olarak her çocuğun alması gereken kalori değerleri farklıdır. 2 yaş grubu için 1200 kkal/ gün , 3 yaş grubu için 1300 kkal/gün , 4 yaş grubu için 1400 kkal/ gün ve 5 yaş grubu için 1500 kkal/ gün günlük beslenme ihtiyacının karşılanması için yeterlidir. Bu değerler + / – 200 kkal/gün değişmektedir.

Peki bu yaş grubu için dengeli ve yeterli bir tabakta neler yer almalıdır?

  • Süt ve süt ürünleri: Her gün 2-3 porsiyon süt ve süt grubu (yoğurt, ayran, kefir) tüketimi yapılmalıdır. Kemiklerin gelişimi için gerekli olan kalsiyum kaynaklarından biri olan süt grubu tüketimine büyüme gelişme döneminde önem verilmelidir.
  • Et ve et ürünleri: Çocuklara günlük ortalama 100 g (yaklaşık 3 porsiyon) et grubu tüketimi sağlanmalıdır. Yaşa, cinsiyete ve fiziksel aktiviteye bağlı olarak bu değerler değişebilir. Et grubundan protein ve demir ihtiyacı karşılanmaktadır. Et, tavuk, balıkta pişirme yöntemlerine dikkat edilmelidir. Izgara, haşlama, fırın yöntemleri kullanılmalı. Kızartmadan uzak durulmalıdır.
  • Sebze ve meyveler: Vitamin, mineral ve lif içermektedir. Çocukların büyüme gelişmesine katkısı dışında sindirim sistemi sağlığını destekler. Günde 4-5 porsiyon tüketilmelidir.
  • Tahıl grubu: B grubu vitaminleri açısından zengindir. Karbonhidrat içeriği ile günlük enerji gereksiniminin büyük bir kısmı tahıl grubundan sağlanır. Lif içeriği yüksektir. Günde ortalama 4 porsiyon tüketilmelidir.
  • Yağ: Enerji sağlar ve içerisindeki E vitamini ile yağda eriyen vitamin ve minerallerin emilimi için gerekli ortamı sağlar.

 

Abur cubur yerine ev yapımı muzlu kurabiye:

Hazır paketli ürünler yerine çocuklarınızla birlikte yapabileceğiniz sağlıklı tarifler deneyebilirsiniz. Bu hafta evde yapabileceğiniz fit muzlu kurabiye tarifiniz Beslenme Uzmanımızdan.

Malzemeler:

*2 adet orta boy olgunlaşmış muz, 30 gram (15 adet) dövülmüş çiğ badem, 50 g damla çikolata, 50 g yulaf, 1 tatlı kaşığı keten tohumu (isteğe bağlı), 1 tatlı kaşığı tarçın.

Muzu çatal yardımıyla ezin. Üzerine yulaf, dövülmüş badem, tarçın ve damla çikolatayı ekleyip ezmeye devam edin. Karışım eşit 10 ya da 15 parça olacak şekilde bölündükten sonra yağlı kağıt tepsisinde 180 derecelik fırında 15-20 dakika pişirilir. 10 eşit parçaya bölünürse tanesi 80 kalori, 15 eşit parçaya bölünürse 55 kalori. Afiyet olsun.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir